jaargang 2019   
 

FEBRUARI 2019 (31 - 1) 
 
Zeg het met emoji
Veerle Germeijs
Sarah Schaubroeck

interview met Orhan Agirdag

Kies Buitengewoon Raak!
Studiekeuzepakket op maat van het buitengewoon onderwijs
Liese Vanderauwera, Gert Rooms
 
Toolbox Goed Gezin(d)
Maak gezinsdiversiteit bespreekbaar in het secundair onderwijs
Isolde Buysse, Nana Mertens

Als een kind 'getrold' wordt …
Hoe leren we jongeren omgaan met online haatspraak?

Laetitia Bokestael



 
APRIL 2019 (31 - 2)
 

Diagnostiek van cognitieve vaardigheden
Een toepassing bij een Syrisch vluchtelingenmeisje
Caroline Dejonghe, Nathalie Rummens, Marleen Van den Mooter  

Handelingsgericht werken, samenwerken aan schoolsucces
Noëlle Pameijer, Anneleen Denys, Benedikte Timbremont, Hugo Van de Veire

Een inleiding in het werken met het TOPOI-model
Lieve Lenaerts

We spreken terug dezelfde taal
Scholengemeenschap, CLB en pedagogische begeleidingsdienst slaan de handen in elkaar
Interview met Kristel Croes, Bea Meertens, Marieke Lijnen
 


 
JUNI 2019 (31 - 3) 
 
Keuzestress
Veerle Germeijs

Praten wanneer het botst
Een voorbeeld uit de slachtoffer-daderbemiddeling
Miriam Beck, Dominique Abicht  

Praten wanneer het botst op school
Martijn Debonnet, Anja De Rouck, Gunilla Michiels

Neet: not in education, employment or training
Neet-jongeren in Europees perspectief
 
Sarah Neyts, Ellen Albrechts, Marjan Coussens, Joke Verlinden

Lien Demulder, Vincent Donche, Marlies Lacante

Columbus als onderdeel  van onderwijsloopbaanbegeleiding
Hoe ga je met Columbus aan de slag als leerling, school en CLB? 

Bavo Verlackt
 


 

OKTOBER 2019 (31 - 4) 
 
Ik beken kleur
Veerle Germeijs

Window of tolerance
Wat gebeurt er in het brein van een leerling die stress ervaart?
Gerlind Wissing  

ADH...D'as een handig model!
Sam De Laet

Monique D'aes

Het 4-lademodel in de praktijk
Interview met Dimitri Meurrens en Monique D'aes

Begaafde jongeren, moeilijke gevallen?
Eerste resultaten van de TALENT-studie 

Jeroen Lavrijsen, Karine Verschueren
 
Een bloemekee voor 't CLB

 

 
DECEMBER 2019 (31 - 5) 
 
Rebecca Cogneau

Brugfiguren: schakel tussen school en thuis
In gesprek met twee vrijwilligers
 
Interview met Lieve Feys en Chantal Dierckx