2018   

Codering: Auteur. Titel. Jaar, jaargang: nr, pag.

     Nummer 1 (januari - februari)    
   
  • Veerle Germeijs. Wanneer onderwijs volgen onmogelijk is... 2018, 30:1, 04
  • Geertje Leflot, Inie Liekens & Hilde Colpin. Kinderen en jongeren met ernstige meervoudige beperkingen: over wie gaat het? 2018, 30:1, 06
  • Anneleen Penne & Bea Maes. Ge 'moet' niet. Vrijstelling van leerplicht en huidige alternatieven onder de loep. 2018, 30:1, 11
  • Anneleen Penne & Bea Maes. Beleidsaanbevelingen voor onderwijs op maat. Alternatieven voor vrijstelling van leerplicht. target="_blank">2018, 30:1, 16.
  • Veerle Germeijs. Naar school gaan in het kinderdagverblijf. Jonge kinderen met ernstige zorgnoden krijgen onderwijs in Villa Clementina. 2018, 30:1, 21.
  • Tijl De Bast. Lesgeven aan jongeren met meervoudige beperkingen. Op bezoek in Centrum Ganspoel. 2018, 30:1, 27
  • Veerle Germeijs. Draaischijf, helikopter, partner in een bijzonder (keuze)proces: de vele gezichen van een CLB'er. 2018, 30:1, 30
  • Maryvonne Verschuere. Over een jongen die van paardrijden hield. 2018, 30:1, 34.
 
     Nummer 2 (maart - april)
   
  • Veerle Germeijs. Gezocht: Mega Mindy en Spiderman. 2018, 30:2, 04.
  • Vlaamse Scholierenkoepel (VSK). Het CLB door de ogen van leerlingen: een verhaal van superhelden, krachten en kryptoniet. 2018, 30:2, 06.
  • Lieve Feys. Het leven zoals het is op het CLB: vaccinaties voor anderstalige nieuwkomers. 2018, 30:2, 13.
  • Veerle Germeijs. Outreachend werken met vaccinaties bij kwetsbare leerlingen. 2018, 30:2, 20.
  • Hilde De Smedt. De kracht van emoties en attitudes bij meertalig opgroeiende kinderen. 2018, 30:2,25.
  • Liese Leunens. Acrostichon. 2018, 30:2,32.
  • Sanghmitra Bhutani. In dialoog met ouders met een migratieachtergrond. 2018, 30:2, 33.
 
     Nummer 3 (mei - juni)
   
  • Veerle Germeijs. Wie voert het hoogste woord? 2018, 30:3, 04.
  • Veerle Germeijs. Leidinggeven in tijden van verandering. Interview met Marleen Le Clercq. 2018,30:3, 06.
  • An Victoir. Smells like team spirit. Interview met Gerrit Demolder. 2018, 30:3, 11.
  • Liese Leunens. Anders. 2018, 30:3, 19.
  • Fran Peers, Inge Van de Putte & Elisabeth De Schauwer. Een buitengewone overstap in het kader van het M-decreet. Perspectief van twee jongeren en hun ouders. 2018, 30:3, 20.
  • Katrien Bergs, Hilde Colpin & Lucia De Haene. Instapje+ stimuleert de ontwikkeling van maatschappelijk kwetsbare kleuters. Een verkennend onderzoek in twee scholen. 2018, 30:3, 29.
  • Veerle Briers, Anne-Katrien Koenen & Ria Van Craenenbroeck. Kort & Krachtig. Van WISC-III-NL naar WISC-V-NL: spiekbriefje voor de afname. 2018, 30:3, 37.
 
     Nummer 4 (juli - augustus)
   
  • Veerle Germeijs. Zijn er nog zekerheden? 2018, 30:4, 04.
  • Tim Vermeire & Sylvie De Meyer. Welzijn op het werk. Want welzijn werkt, ook op het CLB. 2018, 30:4, 06.
  • Geertrui Serneels. Migratie, rouw en trauma bij jonge vluchtelingen. Wat is er nodig om hen een goede zorg te bieden? 2018, 30:4, 14.
  • Linda De Cuyper & Stephanie Van Eyen. 'De weg naar inclusie bouw je samen'. Het verhaal van twee competentiebegeleiders. 2018, 30:4, 21.
  • Kathleen Venderickx & Tessa Kieboom. Wat als de leer-KRACHT van een leerling geblokkeerd is? Het verhaal van twee hoogbegaafde leerlingen. 2018, 30:4, 28.
  • Tine Gheysen. Kort & Krachtig. Bijsturing M-decreet: wat verandert er op 1 september 2018? 2018, 30:4, 36.

 
     Nummer 5 (september - oktober)
   
  • Veerle Germeijs. Verjaardagstraktatie. 2018, 30:5, 04.
  • Rosy Hoppe. Zeg het eens met cijfers... in je CLB. 2018, 30:5, 08.
  • Veerle Germeijs. Cijfers houden ons een spiegel voor. Interview met Jo Van Vaerenbergh. 2018, 30:5, 14.
  • Veerle Germeijs. Cijfers helpen om ons werk beter te organiseren. Interview met Lieslot Vandenberghe & Patrick Lancksweerdt. 2018, 30:5, 17.
  • Sam De Laet. Is een boek schadelijker dan een computergame? De impact van digitalisering op aandacht en andere cognitieve functies. 2018, 30:5, 23.
  • Tijl De Bast & Veerle Germeijs. Nieuw decreet leerlingenbegeleiding sinds 1 september: welke uitdagingen liggen er op de plank? 2018, 30:5, 28.
  • Marleen Sterckx & Kristien Dalemans. Cyberpesten: hoe pak je dat aan? CLB's ontwerpen 'Leidraad kwetsbare cybergeneratie'. 2018, 30:5, 32.
 
     Nummer 6 (november - december)
   
  • Veerle Germeijs. Timemanagement: dé gouden tip. 2018, 30:6, 04.
  • Philippe Bocklandt. Blended hulp wordt het nieuwe normaal... ook voor CLB's. Uitdagingen bij de combo van face-to-face met onlinehulp. 2018, 30:6, 08.
  • An Victoir & Christine Vonckx. Nu ZILL waait door de scholen... 'Zin in leven, zin in leren' als nieuw leerplan voor het katholiek basisonderwijs. Interview met Kris De Ruysscher & Jan Coppieters. 2018, 30:6, 16.
  • Veerle Germeijs. Van 'druk druk druk' naar 'zelfkennis, focus en prioriteiten'. Tips om je werktijd anders te organiseren. Interview met Inge Lootens. 2018, 30:6, 28.
  • Veerle Germeijs. Eén gezin - één plan. Naar een sterkere laagdrempelige jeugdhulp. 2018, 30:6, 35.
  • Els Dezeure. Medicatie op school. 2018, 30:6, 38.